Transport

Transport

Plany wprowadzenia stref bezemisyjnych opracowało już 35 europejskich miast. Jednocześnie przynajmniej 182 firmy różnej wielkości i z różnych sektorów dołączyły do inicjatyw na rzecz przejścia na bezemisyjną logistykę miejską w Brukseli, Wiedniu, Lizbonie, Rotterdamie i regionie Flandrii w Belgii. Zmiany w podejściu do miejskiej logistyki pokazuje nowy raport Clean Cities.

Przemysł motoryzacyjny może stać się wiodącym odbiorcą stali niskoemisyjnej produkowanej w Europie, jeśli unijny regulator określi wymagania dotyczące udziału tego typu stali w nowych pojazdach od 2030 roku. Zielona stal ma potencjał znaczącego zmniejszenia śladu węglowego samochodów, przy stosunkowo nieznacznym wzroście ich cen.

Na niespełna tydzień przed wejściem w życie w Warszawie Strefy Czystego Transportu, które nastąpi 1 lipca 2024, Clean Cities Campaign prezentuje zestawienie najlepszych praktyk wdrażania Strefy Czystego Transportu (SCT). W europejskiej czołówce są: Amsterdam, Sztokholm, Bruksela, Gandawa i Londyn. Polskie miasta mają od kogo się uczyć.