Transport

Transport

Przemysł motoryzacyjny w UE chce, aby pojazdy hybrydowe typu plug-in były uważane za czyste, neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, ale dane z tysięcy pojazdów pokazują, że pojazdy PHEV emitują średnio tylko 19% mniej CO2 na km niż samochody z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Nawet w trybie elektrycznym nadal spalają paliwo i emitują średnio 68 g CO2/km.

Z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu we wtorek 16 września przedstawiciele koalicji osiemnastu warszawskich organizacji społecznych, m.in. Clean Cities Campaign i Polskiego Klubu Ekologicznego Okręgu Mazowieckiego przedstawili w stolicy przed Ratuszem „7 pomysłów na Warszawski Transport Przyszłości”.

Pojazdy typu hybrydy plug-in emitują obecnie średnio pięć razy więcej dwutlenku węgla niż wykazują oficjalne testy, co potwierdzają najnowsze unijne dane. Lobby samochodowe domaga się jednak, aby UE zrezygnowała z przepisów, które lepiej odzwierciedlałyby rzeczywiste zanieczyszczenie powodowane przez PHEV.