Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki

Transport

Magiczne zielone e-paliwa

Jak wykazały nowe testy, samochody napędzane paliwem syntetycznym emitują tyle samo trujących tlenków azotu (NOx), co silniki napędzane paliwami kopalnymi. Tym czasem e-paliwa, które są chemicznie podobne do benzyny i oleju napędowego, a przy tym kosztowne w produkcji, są przedstawiane przez przemysł paliw kopalnych i dostawców części samochodowych jako sposób na przedłużenie życia silnika spalinowego poza zero-emisyjne cele.
dowiedz się więcej

Plan UE na wodór oznacza dodatkową presję na ceny energii

Unijny plan dotyczący wodoru w transporcie wykracza poza to, co jest potrzebne w trudnych do elektryfikacji sektorach, takich jak żegluga i lotnictwo. Bez dodatkowych źródeł odnawialnych grozi wzrostem cen energii.
dowiedz się więcej

Napęd bateryjny także dla ciężarówek

Wybór rodzaju napędu ma istotny wpływ na wydajność energetyczną pojazdu i baterie są w tym zakresie lepsze od silników wysokoprężnych czy ogniw wodorowych. Emisyjność napędu wodorowego zależy w dużym stopniu od sposobu wytworzenia wodoru – niskoemisyjny jest tylko ten ze źródeł odnawialnych. Ciężarówki wodorowe jeszcze długo będą droższe od bateryjnych, a ich całkowity koszt posiadania prawdopodobnie nie zejdzie do poziomu pojazdów z silnikiem diesla co najmniej do końca tej dekady. Te i wiele innych istotnych wniosków padło podczas debaty „Elektryczne, wodorowe, gazowe? Opcje rozwoju dla pojazdów ciężarowych”, która odbyła się 22 listopada 2021 roku.
dowiedz się więcej
Trakcja na e-autostradzie, Niemcy
Strona 1 z 35