Transport

Transport

W niedzielę, 23 marca prawie dwie trzecie głosujących w Paryżu w zatwierdziło plany zazielenienia i uczynienia bardziej przyjaznymi dla pieszych 500 dodatkowych ulic w całym mieście[1]. Według Clean Cities, największej europejskiej sieci promującej zrównoważony transport miejski, wynik referendum przeprowadzonego przez władze miasta stanowi wyraźny sygnał dla innych europejskich miast.

Emisje z transportu w Europie zaczynają spadać wraz z rozwojem rynku pojazdów elektrycznych. Sektor transportu wyemitował w 2024 roku 1,05 miliarda ton CO2, w porównaniu do 1,1 miliarda ton w 2019 roku - oznacza to niewielki spadek, o 5%. Korzystny trend osłabia wzrost emisji z lotnictwa.

Musimy przyzwyczaić się do tego, że korki będą z nami zawsze. Upewnia nas w tym fakt, że kiedy ruch uliczny może poruszać się o jeden procent szybciej w godzinach szczytu, zwiększa to liczbę osób dojeżdżających do pracy samochodem o nieco ponad jeden procent. Wynika to z badań przeprowadzonych przez Rijkswaterstaat, Holenderski Zarząd Dróg. Badanie zapewnia prosty wgląd w behawioralne skutki różnych rozwiązań w zakresie mobilności. Podane uśrednione efekty mogą się różnić w zależności od sytuacji.