Transport

Dlaczego przyszłość ciężarówek dalekobieżnych jest elektryczna?

W nowej T&E analizuje postępy na drodze do osiągnięcia zerowej emisji w sektorze transportu towarowego i pokazuje, w jaki sposób unijne normy emisji CO2 dla samochodów ciężarowych mogą ułatwić lub uniemożliwić transformację.

Dlaczego przyszłość ciężarówek dalekobieżnych jest elektryczna?
Dlaczego przyszłość ciężarówek dalekobieżnych jest elektryczna?

Samochody ciężarowe powodują prawie jedną czwartą emisji w transporcie drogowym w Europie. Jednak już dziś, przy obecnym miksie energetycznym, ciężarówki z elektrycznym napędem akumulatorowym mogą zmniejszyć emisję z nowych pojazdów o połowę, a w dłuższej perspektywie całkowicie zdekarbonizują transport drogowy.

Wśród europejskich producentów samochodów ciężarowych i przedstawicieli branży panuje coraz większa zgoda co do tego, że ciężarówki o napędzie elektrycznym bateryjnym odegrają dominującą rolę w ograniczaniu emisji z sektora drogowego transportu towarowego, w tym transportu dalekobieżnego. Ponieważ pojazdy ciężarowe są intensywnie wykorzystywanymi dobrami inwestycyjnymi, przewaga elektrycznych pojazdów akumulatorowych pod względem niższych kosztów paliwa i konserwacji zwiększa się wraz z rosnącym przebiegiem, co czyni je szczególnie konkurencyjnymi w transporcie dalekobieżnym.

Zaostrzenie norm emisji CO2 w ramach planowanej na ten rok rewizji regulacji może stworzyć niezbędną pewność co do kierunku i tempa zmian rynku. Ułatwi to producentom planowanie zwiększenia produkcji pojazdów ciężarowych o zerowej emisji, a firmom logistycznym - planowanie procesu przechodzenia na floty o zerowej emisji.

Więcej w materiale informacyjnym (j. polski) – TUTAJ

Źródło: T&E

Poprzedni artykuł Następny artykuł