Samochody ciężarowe powodują prawie jedną czwartą emisji w transporcie drogowym w Europie. Jednak już dziś, przy obecnym miksie energetycznym, ciężarówki z elektrycznym napędem akumulatorowym mogą zmniejszyć emisję z nowych pojazdów o połowę, a w dłuższej perspektywie całkowicie zdekarbonizują transport drogowy.
Wśród europejskich producentów samochodów ciężarowych i przedstawicieli branży panuje coraz większa zgoda co do tego, że ciężarówki o napędzie elektrycznym bateryjnym odegrają dominującą rolę w ograniczaniu emisji z sektora drogowego transportu towarowego, w tym transportu dalekobieżnego. Ponieważ pojazdy ciężarowe są intensywnie wykorzystywanymi dobrami inwestycyjnymi, przewaga elektrycznych pojazdów akumulatorowych pod względem niższych kosztów paliwa i konserwacji zwiększa się wraz z rosnącym przebiegiem, co czyni je szczególnie konkurencyjnymi w transporcie dalekobieżnym.
Zaostrzenie norm emisji CO2 w ramach planowanej na ten rok rewizji regulacji może stworzyć niezbędną pewność co do kierunku i tempa zmian rynku. Ułatwi to producentom planowanie zwiększenia produkcji pojazdów ciężarowych o zerowej emisji, a firmom logistycznym - planowanie procesu przechodzenia na floty o zerowej emisji.
Więcej w materiale informacyjnym (j. polski) – TUTAJ
Źródło: T&E