Aktualności i archiwum Aktualności

Złote Spinacze dla kampanii „Tak! dla edukacji klimatycznej”

Miło nam poinformować, iż kampania „Tak! dla edukacji klimatycznej” zdobyła Złoty Spinacz w kategorii „Kampania Społeczna” i Srebrny Spinacz w kategorii „Advocacy i Public Affairs” - nagrody w najważniejszym konkursie branży PR, organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki był partnerem kampanii.

Złote Spinacze dla kampanii „Tak! dla edukacji klimatycznej”
Złote Spinacze dla kampanii „Tak! dla edukacji klimatycznej”

Celem kampanii „TAK! dla edukacji klimatycznej” było zwrócenie uwagi na rolę i potrzebę prowadzenia w szkołach rzetelnej edukacji klimatycznej – opartej na danych naukowych i realizowanej w ramach obowiązujących przedmiotów. Na stronie Edukacjaklimatyczna.com tysiące ludzi w Polsce mogło wyrazić swoje poparcie dla tej inicjatywy.  W trakcie trwania kampanii udało się zebrać 60 000 podpisów. W ramach kampanii powstała seria materiałów z wizerunkami dzieci trzymających transparenty z hasłem „Podaruj mi...”, które w przejmujący sposób zwracały uwagę na konsekwencje zmiany klimatu, mające wpływ na ich życie.

- Rzetelna edukacja klimatyczna leży u podstaw walki z kryzysem klimatycznym i musi znaleźć się w podstawie programowej polskiej szkoły na wszystkich etapach nauczania już od 2022 roku - zaznacza prof. Zbigniew  Karaczun, prezes Polskiego Klubu Ekologicznego Okręgu Mazowieckiego. 

Kampania nie kończy jednak prac nad wprowadzeniem rzetelnej edukacji do podstawy programowej polskiej szkoły. Eksperci PKEOM uczestniczą m.in. w obradach Okrągłego Stołu dla Edukacji Klimatycznej oraz monitorują działania resortów w tym zakresie. 

Poprzedni artykuł Następny artykuł