Celem kampanii „TAK! dla edukacji klimatycznej” było zwrócenie uwagi na rolę i potrzebę prowadzenia w szkołach rzetelnej edukacji klimatycznej – opartej na danych naukowych i realizowanej w ramach obowiązujących przedmiotów. Na stronie Edukacjaklimatyczna.com tysiące ludzi w Polsce mogło wyrazić swoje poparcie dla tej inicjatywy. W trakcie trwania kampanii udało się zebrać 60 000 podpisów. W ramach kampanii powstała seria materiałów z wizerunkami dzieci trzymających transparenty z hasłem „Podaruj mi...”, które w przejmujący sposób zwracały uwagę na konsekwencje zmiany klimatu, mające wpływ na ich życie.
- Rzetelna edukacja klimatyczna leży u podstaw walki z kryzysem klimatycznym i musi znaleźć się w podstawie programowej polskiej szkoły na wszystkich etapach nauczania już od 2022 roku - zaznacza prof. Zbigniew Karaczun, prezes Polskiego Klubu Ekologicznego Okręgu Mazowieckiego.
Kampania nie kończy jednak prac nad wprowadzeniem rzetelnej edukacji do podstawy programowej polskiej szkoły. Eksperci PKEOM uczestniczą m.in. w obradach Okrągłego Stołu dla Edukacji Klimatycznej oraz monitorują działania resortów w tym zakresie.