Polski Klub Ekologiczny Okręg Mazowiecki

Nowe Renault Trucks T

Foto:
Przeczytanie artykułu zajmie Ci 3 minuty

Nowe Renault Trucks T

W niecałe trzy lata po swojej rynkowej premierze Renault Trucks T przechodzi poważne zmiany, mające zapewnienie użytkownikom jeszcze większej zyskowności eksploatacji.

W wersji 2016 wprowadzono udoskonalenia w podwoziu i układzie napędowym, pozwalające zredukować zużycie paliwa o kolejne 2 procent, przy jednoczesnym zwiększeniu ładowności nawet o 114 kg.
Wprowadzono również układ Optivision: „przewidujący” tempomat wykorzystujący dane GPS.

W 2013 r. Renault Trucks T zapoczątkowało nowy rozdział historii Renault Trucks. Uhonorowane tytułem Samochodu Ciężarowego Roku 2015, szybko zdobyło zaufanie klientów, dzięki swojej wysokiej jakości i efektywności.

– Reakcje klientów potwierdzają, że model T oferuje wyjątkowe osiągi pod względem zużycia paliwa i jakości jazdy. W celu zapewnienia jeszcze większej opłacalności prowadzimy dalsze prace, skupiające się na trzech obszarach: poprawie własności aerodynamicznych w celu zmniejszenia zużycia paliwa, zredukowaniu masy własnej w celu zwiększenia ładowności oraz ułatwieniu ekonomicznej jazdy za pomocą „przewidującego” tempomatu GPS – wyjaśnia Sophie Rivière, menedżer ds. gamy pojazdów długodystansowych w Renault Trucks.

Pracując nad poprawą własności aerodynamicznych, Renault Trucks wykorzystało rezultaty swoich najnowszych badań, przeprowadzonych z wykorzystaniem pojazdu doświadczalnego Optifuel Lab 2. Efektem jest wprowadzenie spoilera pod zderzakiem jako wyposażenia dodatkowego modelu T 2016.

– Spoiler ten optymalizuje przepływ powietrza pod pojazdem i znacznie ogranicza zawirowania, uznawane za jedno ze źródeł zwiększonego zużycia paliwa. Co więcej, zmodernizowany model T otrzymał również lżejszy spoiler dachowy, pozbawiony metalowej ramy, który skuteczniej niż dotychczas redukuje opór powietrza – wyjaśniaSophie Rivière.

W obszarze podwozia, głównym priorytetem było zmniejszenie masy własnej w celu zwiększenia ładowności pojazdu. Osiągnięto to poprzez przeprojektowanie bądź „odchudzenie” szeregu podzespołów. Przykładem może być m.in. opracowanie nowej osi napędowej, a także udoskonalenie zawieszenia pneumatycznego. Do oferty wprowadzono również aluminiowe siodło.

Zmianom poddano także jednostki napędowe DTI 11 i DTI 13, koncentrując się na usprawnieniu procesu spalania pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6c, która wejdzie w życie 31 grudnia 2016 r.

Najważniejszym aspektem modernizacji tych silników jest wprowadzenie układu wtryskowego Common Rail w jednostce DTI 13. Zmodernizowane silniki współpracują ze zautomatyzowaną mechaniczną skrzynią biegów Optidriver nowej generacji.

Poza udoskonaleniami w pojeździe, Renault Trucks wprowadza również gamę nowych usług, opracowanych z myślą o oszczędzaniu paliwa. Jedną z nich jestOptivision – współpracujący z systemem GPS „przewidujący” tempomat, który dostosowuje zmiany biegów, przyspieszenie i prędkość jazdy do profilu drogi przed pojazdem.

– Na przykład, gdy pojazd zbliża się do opadającego odcinka, Optivision pozwala do maksimum wykorzystać bezwładność pojazdu. Ponieważ tempomat „wie” o zbliżającym się spadku terenu, przeciwdziała redukcji biegu tuż przed szczytem wzniesienia, utrzymując tym samym najwyższy, a więc najbardziej ekonomiczny bieg – wyjaśnia Sophie Riviére.

Podczas jazdy system rejestruje profil pokonywanej drogi, a następnie dane te są współdzielone. Dzieje się tak w przypadku wszystkich pojazdów wyposażonych w Optivision. Oznacza to, że oszczędności paliwa są dostępne już podczas pierwszego przejazdu daną trasą, o ile wcześniej pokonał ją jakikolwiek inny pojazd posiadający ten system. Z pomocą pakietu Fuel Eco+, stanowiącego połączenie pakietu Fuel Eco(ogranicznik przyspieszenia, tempomat eco-cruise z funkcją wolnego koła Optiroll, sprężarka ze sprzęgłem, pompa wspomagania o zmiennym wydatku oraz funkcja automatycznego wyłączania silnika) i Optivision, użytkownik pojazdu zyskuje możliwość zaoszczędzenia do 5 proc. paliwa.

Oferując większą ładowność, bardziej ekonomiczne silniki oraz bazujące na najnowszych technologiach usługi sprzyjające oszczędzaniu paliwa, Renault Trucks wykonuje kolejny krok w ramach swojej strategii dostarczania pojazdów ciężarowych przynoszących zysk swoim użytkownikom.